АНАЛІЗ ВИКОНАННЯ ПЛАНУ РОБОТИ ЗАКЛАДУ
В 2024-2025 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ
Розділ 1. Основні завдання, що реалізовувалися педагогічним колективом протягом року
Протягом 2024/2025 навчального року педагогічний колектив ліцею працював над реалізацією головної мети — забезпечення якісної, сучасної освіти, здатної розкривати потенціал кожного учня та сприяти його особистісному зростанню. Освітній процес організовувався в межах чинного законодавства України, на основі Державного стандарту загальної середньої освіти та затвердженої освітньої програми, що є основою для гнучкої побудови індивідуальних освітніх траєкторій учнів.
Ліцей діє як відкритий освітній простір, де поєднано традиції та інновації, а кожен педагог — це наставник, фасилітатор і мотиватор.
Основним вектором роботи педагогічного колективу стало формування ключових компетентностей, що є запорукою успішної соціалізації та конкурентоспроможності випускників у сучасному світі.
Стратегічна проблема, над якою працювала спільнота закладу:
«Забезпечення якості освіти через формування ключових компетентностей учасників освітнього процесу».
Загальношкільна науково-методична тема:
«Професійне зростання педагога через формування інноваційного освітнього простору».
Ці напрями конкретизувались у комплексі практичних завдань, що охоплювали ключові аспекти освітньої діяльності:
В управлінській діяльності:
- Осучаснення системи організаційно-методичного забезпечення освітнього процесу.
- Створення умов для розвитку педагогічної майстерності та креативного потенціалу вчителів.
- Забезпечення педагогів якісними інформаційними ресурсами та новітніми напрацюваннями у сфері педагогіки, психології, методики.
- Підтримка педагогічних ініціатив, проєктної та експериментально-дослідницької діяльності.
- Впровадження інноваційних освітніх технологій, інтеграція науки, практики та освітнього процесу.
- Системна підготовка педагогічних працівників до атестації як інструменту професійного зростання.
У навчальній діяльності:
- Управління якістю освіти, моніторинг та аналітика навчальних досягнень.
- Удосконалення підходів до виявлення, підтримки та розвитку обдарованих учнів.
- Переосмислення підходів до оцінювання навчальних результатів як важливого інструменту формувального оцінювання.
У виховній роботі:
- Розвиток позашкільної освіти як простору для самореалізації.
- Формування культури здорового способу життя серед здобувачів освіти.
- Підтримка морального та духовного розвитку учнів.
- Посилення партнерської взаємодії між педагогами та батьківською спільнотою.
- Управління процесами соціалізації учнів через реальні життєві практики.
- Створення безпечного, комфортного середовища для розвитку особистості.
- Розвиток самоврядування як механізму залучення учнів до ухвалення важливих рішень.
- Профілактика правопорушень та негативних проявів у шкільному середовищі.
- Активізація співпраці з представниками правоохоронних та правових органів.
Психолого-педагогічний супровід:
- Підтримка професійної мотивації та емоційного добробуту педагогів.
- Надання психолого-педагогічної підтримки батькам.
- Супровід та розвиток інтелектуальної й творчої обдарованості учнів.
Кожен крок у роботі колективу — це вклад у створення ліцею, що не лише надає знання, а й формує особистостей, здатних діяти, мислити, творити. Реалізація завдань навчального року засвідчила: команда ліцею — це люди, об’єднані спільною метою, готові до викликів сучасності, відкриті до змін і здатні трансформувати освітній простір заради успіху дітей.
У 2024/2025 навчальному році у комунальному закладі «Ліцей “Європейська освіта” Кропивницької міської ради» функціонували 40 класів, у яких здобували освіту 1215 учнів.
Освітній процес був організований у дві зміни:
- І зміна — учні початкової школи, 5, 10 та 11 класів (очно).
- ІІ зміна — учні 6–9 класів (очно або дистанційно, у змішаній формі залежно від ситуації).
Усі здобувачі освіти були охоплені навчанням. Для учнів, які з об’єктивних причин не могли відвідувати заклад, організовано навчання за індивідуальною формою:
- Педагогічний патронаж — 3 учні.
- Екстернатна форма навчання — 14 учнів, з них:
- 2 учні (11 клас);
- 7 учнів (10 клас);
- 5 учнів (9 клас).
У ліцеї створено належні умови для безпечного освітнього процесу: функціонує обладнане укриття з санітарними кімнатами та водопостачанням.
Профільне навчання у 10–11 класах здійснювалося за такими профільними предметами:
- 11-А – інформатика, математика;
- 11-Б – біологія, математика;
- 11-В – англійська мова, історія України;
- 10-А – математика;
- 10-Б – інформатика, математика;
- 10-В – англійська мова, історія України.
У 5–8 класах організовано допрофільну підготовку: поглиблене вивчення математики або англійської мови. Додатково реалізовувалися спецкурси за вибором, факультативи, індивідуальні консультації для розвитку здібностей учнів і підготовки до участі у НМТ, олімпіадах, конкурсах, конкурсі-захисті науково-дослідницьких проєктів МАН.
Кадрове забезпечення
На жовтень 2024 року ліцей повністю укомплектований педагогічними кадрами:
- Всього педагогічних працівників — 70.
- Освітній рівень: 100% мають ступінь магістра або кваліфікацію спеціаліста.
- Вакантних посад немає.
Кваліфікаційний склад:
- Вища категорія — 51 педагог (72,8% від загальної кількості).
- Звання «вчитель-методист» мають 15 осіб.
- Звання «старший вчитель» — 25 осіб.
Серед педагогічного колективу — 16 пенсіонерів (22,8%), що свідчить про необхідність поступового оновлення кадрового потенціалу.
У структурних підрозділах (центр позашкільного виховання «Ліра» та бібліотека):
- Всього працівників — 13.
- Спеціалістів з вищою освітою — 10.
- Керівників гуртків-методистів — 2, провідний бібліотекар — 1.
- Почесне звання «Заслужений діяч мистецтв України» має 1 працівник.
Функціонування бібліотеки та центру позашкільного виховання забезпечує підтримку освітнього середовища та розвиток творчих здібностей учнів.
а тарифними розрядами працівники розподіляються так:
- 9 розряд — 4 особи;
- 10 розряд — 3 особи;
- 11 розряд — 2 особи;
- 12 розряд — 3 особи;
- 13 розряд — 1 особа.
Пенсіонерів серед працівників підрозділів немає. Частина педагогічних працівників працюють за сумісництвом (5 осіб).
Розділ 2. Участь ліцею у реформуванні старшої профільної освіти та розвитку міжнародного партнерства
2.1. Ліцей як школа-амбасадор реформи старшої профільної освіти
У 2024–2025 навчальному році Комунальний заклад «Ліцей «Європейська освіта» Кропивницької міської ради» став учасником всеукраїнського пілотного проєкту реформування старшої профільної освіти. Заклад увійшов до першої групи з 30 шкіл-амбасадорів, які отримали статус інноваційних платформ для розробки та апробації нової моделі профільного навчання. Реалізація проєкту відбувається за підтримки МОН України спільно з міжнародними партнерами: ОЕСР, проєктом DECIDE, фондом savED та іншими організаціями.
2.2. Стратегічне планування та підготовка до змін
У червні–листопаді 2024 року педагогічна команда ліцею долучилася до всеукраїнської програми стратегування, у межах якої:
- розроблено трирічну стратегію розвитку закладу;
- проведено SWOT-аналіз освітнього процесу;
- визначено потенційно пріоритетні профілі навчання старшої школи (STEM, суспільно-гуманітарний, мовно-літературний);
- започатковано поглиблену профорієнтаційну роботу з учнями;
- посилено управлінські компетентності команди (фандрейзинг, проєктний менеджмент, формування партнерств).
2.3. Професійний розвиток педагогів
Керівники та вчителі ліцею пройшли сертифіковані освітні програми у межах проєктів «ЗМІСТ», savED та інших ініціатив МОН, що охоплювали:
- розробку навчальних планів і курсів;
- впровадження ефективних моделей профорієнтації;
- підготовку до роботи в умовах нової старшої школи;
- розвиток стратегічного та проєктного мислення.
Особливої уваги заслуговує участь у тренінгу «Соціально-емоційне навчання в школах. Усвідомлене лідерство», організованому МОН України, ОЕСР і Lean in Mindful Leadership. Навчання відбувалося у два модулі:
- Модуль 1 — онлайн сесія з експертами ОЕСР (зокрема Андреасом ШЛЯЙХЕРОМ): значення СЕН, створення стресостійкої команди, підготовка до реформ.
- Модуль 2 — очно-дистанційне навчання з тренерами з Німеччини (К. ЛЯЙСТЕ, А. БЕРТРАМ, К. ШЮРТЦ): mindfulness, стрес-менеджмент, емпатійна комунікація.
У результаті було сформовано лідерську команду, здатну ефективно впроваджувати інновації в освітньому середовищі.
2.4. Методична підготовка вчителів до нової моделі освіти
З 20 березня 2025 року розпочато активну методичну підготовку вчителів, які працюватимуть у 10–11 класах. Педагоги опрацювали:
- модельні програми;
- методичні рекомендації;
- матеріали з розробки авторських курсів;
- підходи до профільного навчання в новій моделі школи.
Ця робота здійснюється за профілями: STEM, суспільно-гуманітарний, мовно-літературний.
2.5. Успішна участь у пітчингу освітніх ініціатив
19–20 лютого 2025 року команда ліцею на чолі з директоркою МАТЯШОВОЮ Л.П. та вчителькою МУСЯНОВИЧ Т.В. презентувала власний проєкт «School FM» на фінальному пітчингу серед шкіл-амбасадорів у Києві. Проєкт здобув перемогу та грант у розмірі 4000 євро на реалізацію освітніх інновацій у старшій школі.
2.6. Міжнародна співпраця з Францією
У рамках партнерства з ОЕСР ліцей (координатор Вікторія КОБРІН) налагодив співпрацю з багатопрофільним ліцеєм LPO Simone Veil (м. Бріва-ла-Гайард, Франція). Проведено п’ять тематичних онлайн-зустрічей, у яких обговорювалися:
- підходи до профілізації;
- організація старшої школи у Франції та Україні;
- адміністративні моделі;
- культурні аспекти освітнього життя;
- досвід учнівського вибору та громадянської активності.
2.7. Участь у національному форумі
10–11 травня 2025 року представники ліцею взяли участь у національному форумі «Старша профільна школа: від освітньої програми до практики» у Києві. Делегація у складі МАТЯШОВОЇ Л.П., РІЗАНЕНКА О.І. та ЛАЗУР-ШЕВЦОВОЇ Т.А. долучилася до обговорення:
- впровадження міжкласних груп;
- організації вибіркових курсів;
- використання міжнародного досвіду в національному контексті.
2.8. Участь ліцею у всеукраїнському проєкті «Scaffold: як інтегрувати ключові компетентності в освітню практику»
У червні 2025 року педагогічні працівники закладу увійшли до складу учасників всеукраїнського освітнього проєкту «Scaffold: як інтегрувати ключові компетентності в освітню практику». Участь у цьому проєкті спрямована на формування нових підходів до організації освітнього процесу на основі ключових компетентностей, а також на підтримку педагогів у розробці сучасних інтегрованих практик навчання.
До складу команди учасників від ліцею увійшли: ЛАЗУР-ШЕВЦОВА Тетяна Анатоліївна — заступник директора з навчально-виховної роботи; РІЗАНЕНКО Ольга Іванівна — заступник директора з виховної роботи; ГАРКУША Ольга Сергіївна — учитель української мови і літератури; ТИКУЛ Тетяна Сергіївна — учитель англійської мови; ВОЛОШИНА Олена Віталіївна — учитель математики; ЧЕБОТАРЬОВА Олена Олексіївна — учитель фізики; РОМАНОВа Майя Миколаївна — учитель географії; КОВАЛЕНКО Любов Валентинівна — учитель біології; ХІМІНА Юлія Іванівна — учитель хімії; ШИБІСТА Вікторія Вікторівна — учитель інформатики; ПІНЧУК Валерія Дмитрівна — учитель історії; НОВІЧЕНКО Наталія Володимирівна — учитель мистецтва.
Значення участі в проєкті для закладу
- Забезпечено системний підхід до інтеграції ключових компетентностей в освітню діяльність;
- Відпрацьовано міжпредметні зв’язки у змісті навчальних програм;
- Посилено співпрацю між учителями різних галузей, що дало змогу формувати наскрізні компетентності у школярів;
- Створено основу для подальшої розробки інтегрованих курсів та оновлення внутрішньої методичної бази ліцею;
- Команда педагогів залучена до професійної спільноти інноваторів, має змогу ділитися досвідом та впроваджувати кращі практики в освітній процес.
2.9. Готовність до практичного етапу реформи
З 1 вересня 2025 року стартує офіційне пілотування нової моделі старшої профільної школи в Україні. Ліцей «Європейська освіта» входитиме до першої хвилі закладів, що:
- апробуватимуть нові організаційні моделі навчання;
- впроваджуватимуть міжкласні групи;
- реалізовуватимуть авторські курси;
- впроваджуватимуть сучасні профорієнтаційні практики.
Розділ 3. Професійний розвиток педагогічного колективу та участь у регіональних і всеукраїнських освітніх ініціативах
У 2024 році колектив ліцею забезпечив належну організацію та проведення вступних випробувань, що отримало високу оцінку на рівні регіону. Одеський регіональний центр оцінювання якості освіти висловив щиру подяку колективу комунального закладу «Ліцей «Європейська освіта» Кропивницької міської ради» за якісну підготовку та проведення вступних випробувань. Відзначено злагоджену роботу всіх учасників організаційного процесу, завдяки чому українські вступники отримали можливість вступити до закладів вищої освіти та продовжити здобуття сучасних знань і компетентностей, необхідних для розвитку України як європейської держави.
Участь педагогічного колективу ліцею у заходах в рамках Серпневих зустрічей-2024 «Об’єднані мрією. Натхнені перемогою!» стала важливим етапом професійного зростання педагогів та підготовки до нового навчального року. Зокрема, 29 серпня 2024 року адміністрація ліцею взяла участь в урочистій частині та освітньому івенті «Захоплюй! Гуртуй! Досягай!», організованому для керівників закладів освіти міста Кропивницького на території парку Перемоги. Захід сприяв обміну управлінськими підходами, ознайомленню з інноваційними практиками та формуванню спільних орієнтирів для розвитку освіти міста в умовах викликів та змін.
27–28 серпня 2024 року педагогічні працівники ліцею взяли участь у роботі освітніх студій за відповідними фахами, що проводилися в межах серпневих зустрічей. Це дало можливість педагогам оновити знання щодо сучасних підходів до навчання та виховання, обговорити питання впровадження інноваційних освітніх технологій, опрацювати зміст нових навчальних програм та пріоритети роботи у 2024–2025 навчальному році.
Отримані під час заходів і студій знання та ідеї були враховані при плануванні освітнього процесу ліцею на 2024–2025 навчальний рік, зокрема в аспектах методичної роботи, організації навчання та реалізації виховних ініціатив.
Системна робота вчителів над підвищенням професійної компетентності, поширенням власного досвіду та впровадженням сучасних педагогічних підходів сприяє підвищенню якості освітнього процесу в ліцеї та формує позитивний імідж закладу серед освітянської спільноти області. Педагоги ліцею продовжують працювати над удосконаленням власної педагогічної майстерності, впровадженням інноваційних технологій та методик. Результати вивчення та узагальнення їхнього практичного досвіду стали підтвердженням якості освітньої діяльності закладу. Зокрема, педагогічний досвід АБРОСКІНОЇ Олени Віталіївни, вчителя зарубіжної літератури, з теми «Лайфхаки креативного вчителя на уроках зарубіжної літератури» та ГАРКУШІ Ольги Сергіївни, вчителя української мови та літератури, з теми «Використання цифрових застосувань для організації ефективного освітнього процесу» було визнано перспективним і узагальнено методистами КОІППО Оленою Ревнивцевою та Наталією Котляренко відповідно.
У 2024–2025 роках педагоги ліцею були відібрані як експерти для оцінювання професійних компетентностей учасників сертифікації педагогічних працівників, що свідчить про визнання їхнього професіоналізму на регіональному рівні. Зокрема, експертами сертифікації вчителів початкових класів у 2024 та 2025 роках стали Ада ЛЕВШУН та Людмила ЖУРАВЛЬОВА. До експертної спільноти з сертифікації-2024 також увійшли ГАРКУША Ольга Сергіївна, вчителька української мови та літератури, та ПІНЧУК Валерія Дмитрівна, вчителька історії України. Залучення педагогів ліцею до експертної діяльності є підтвердженням їх фахової компетентності та вагомого внеску у розвиток сучасної української освіти.
Залучення вчителів ліцею до тренерської діяльності є свідченням високого професійного рівня педагогічного колективу та активної участі закладу у впровадженні реформ загальної середньої освіти.
У 2024–2025 навчальному році педагоги ліцею активно долучилися до реалізації заходів із підвищення кваліфікації педагогічних працівників області в рамках впровадження Державного стандарту базової середньої освіти в другому циклі (базове предметне навчання). На базі Кіровоградського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського в якості тренерів-педагогів працювали: МЕРДАК Наталія Анатоліївна, ШИБІСТА Вікторія Юріївна, ОНИЩЕНКО Євген Вячеславович, ТИКУЛ Ольга Андріївна, АБРОСКІНА Олена Віталіївна, ГАРКУША Ольга Сергіївна, МУСЯНОВИЧ Тетяна Валеріївна, ПІНЧУК Валерія Дмитрівна.
Ці педагоги забезпечували проведення комплексних заходів із підвищення кваліфікації керівників закладів освіти, їх заступників, а також учителів, які працюватимуть в умовах нового Державного стандарту базової середньої освіти.
У вересні та жовтні 2024 року педагогічний колектив ліцею продовжив роботу з удосконалення професійної майстерності в межах обласних заходів. Керівники гуртків центру позашкільного виховання «Ліра» — ПЕЧЕНЕНКО Максим та ПЕЧЕНЕНКО Світлана — взяли активну участь в організації та проведенні обласного майстер-класу «Розвиток виконавської майстерності учнів на заняттях хореографії» (вересень 2024 року), а також обласного семінару-практикуму для керівників аматорських хореографічних колективів та методистів з хореографічного жанру клубних закладів міських, селищних та сільських рад області (жовтень 2024 року), які проходили на базі Народного художнього колективу України — хореографічного ансамблю «Світанок» комунального закладу «Ліцей «Європейська освіта» Кропивницької міської ради». В межах семінару-практикуму за сприяння ліцею було організовано та проведено практичне заняття «Лексика українського танцю». Обидва заходи стали ефективною платформою для обміну досвідом, професійного зростання учасників та вдосконалення педагогічних підходів до розвитку творчих здібностей учнів у мистецькій сфері, а також популяризації українського танцю як складової національної культури.
Активна участь педагогів ліцею у роботі обласних методичних структур є свідченням прагнення до професійного зростання та готовності впроваджувати інноваційні методики навчання в освітній процес.
Упродовж 2024–2025 навчального року педагоги ліцею брали активну участь у роботі обласних творчих груп, практикумів та методичних студій, організованих КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського».
Зокрема:
- ПІНЧУК Валерія Дмитрівна, вчитель історії, увійшла до складу обласної творчої групи вчителів історії, правознавства та громадянської освіти з проблеми «Інноваційні методики викладання в професійному розвитку вчителів» (семінар-практикум, 25 квітня 2025 року).
- АБРОСКІНА Олена Віталіївна, вчитель зарубіжної літератури, взяла участь у весняних (28 березня 2025 року) та осінніх (12 вересня 2025 року) методичних студіях творчої лабораторії «Креативний словесник», присвячених використанню штучного інтелекту в освітньому процесі та впровадженню стандарту НУШ у 8 класі.
- ТИКУЛ Ольга Андріївна, вчитель хімії, долучилася до роботи обласної творчої групи вчителів хімії з проблеми «Розвиток творчих здібностей учнів на уроках хімії в умовах діяльнісного підходу» (практикуми 18 квітня та 14 жовтня 2025 року), а також взяла участь у семінарах із проблеми «Інноваційні технології навчання НУШ» (07 березня та 09 жовтня 2025 року).
- ДАНИЛЕНКО Наталія Валеріївна, ТАРАНЕНКО Тетяна Миколаївна, МЕЛЬНИК Тетяна Олександрівна та ВАСИЛЕНКО Тетяна Вікторівна, вчителі початкових класів, брали участь у практикумах для вчителів 1–4 класів, які працюють за освітньою програмою науково-педагогічного проєкту «Інтелект України», що проводилися з січня по березень 2025 року.
- МЕРДАК Наталія Анатоліївна та ШИБІСТА Вікторія Юріївна, вчителі інформатики, долучилися до практикуму для вчителів інформатики з теми «Універсальний дизайн навчання в цифровому середовищі закладу освіти» (04 квітня та 13 жовтня 2025 року).
- РОМАНОВА Майя Миколаївна та ТИКУЛ Ольга Андріївна стали учасниками семінарів для педагогічних працівників з проблематики інноваційних технологій навчання НУШ.
28 березня 2025 року в рамках проєкту «Цифрові стартапи для педагога» відбулася весняна сесія для педагогічних працівників закладів освіти міста Кропивницького. Під час заходу, з дотриманням вимог безпеки через воєнний стан, спікерка Олена АБРОСКІНА, вчителька ліцею «Європейська освіта», представила тему «Інноваційні технології в освіті: штучний інтелект у професійній діяльності вчителя».
РОЗДІЛ 4. Освітні здобутки та інновації у роботі педагогічних працівників ліцею
У 2024 році у ліцеї забезпечено належний рівень підготовки учнів до участі у національних освітніх випробуваннях та інтелектуальних конкурсах. Зокрема, результати складання НМТ-2024 підтвердили високий професіоналізм педагогічних працівників: учень ліцею отримав 200 балів з англійської мови. За підготовку учня, який досяг найвищого результату, вчительку англійської мови Олесю ГУДИМЕНКО відзначено премією у розмірі 3000 грн.
Два роки поспіль — упродовж 2023–2024 та 2024–2025 навчальних років — Валерії ПІНЧУК, вчительці історії України, виплачується щомісячна доплата в розмірі 50% від посадового окладу за підготовку переможця IV етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін. Це є свідченням системної підтримки педагогів і визнання їх результативної праці. Запровадження таких форм матеріального стимулювання сприяє підвищенню мотивації вчителів до якісної підготовки учнів, розкриттю їх потенціалу та досягненню високих освітніх результатів.
Успішно пройшли сертифікацію та підтвердили високий рівень професійної майстерності у 2024 році вчителі початкових класів ВАСИЛЕНКО Тетяна Вікторівна та СТАДНИК Аліна Володимирівна, а у 2025 році — вчитель історії України ПІНЧУК Валерія Дмитрівна. Результати сертифікації свідчать про якісну підготовку педагогів, їхню готовність до впровадження сучасних освітніх технологій та забезпечення ефективного освітнього процесу в ліцеї.
Участь педагогів ліцею у інтерактивному вернісажі педагогічних знахідок «НУШ: інтегрований розвиток наскрізних компетентностей сучасного педагога», який проводив Міський центр професійного розвитку педагогічних працівників (МЦПРПП), сприяла поширенню сучасних освітніх практик, обміну досвідом та впровадженню інноваційних підходів до навчання в умовах Нової української школи. Серед учасників заходу були представлені напрацювання таких педагогів закладу:
- КРАДОЖОН Вікторія, вихователь ГПД – робота «Психологічна грамотність педагога як ключ до підтримки ментального здоров’я в освітньому середовищі» (напрям: психологічна компетентність педагога як необхідна складова збереження ментального здоров’я учасників освітнього процесу).
- ПЛАТОН Алла, вчитель початкових класів – робота «Компетентнісно-орієнтований підхід до створення сучасного уроку: моделювання, проєктування та реалізація в умовах НУШ».
- ВАРДАНЯН Аеліта та Отряжа Ніна, вчителі початкових класів – спільна робота «Інтеграція психологічних практик в освітній процес як основа діяльності компетентного педагога для збереження ментального здоров’я учнів».
- САВЧЕНКО Ірина, вихователь ГПД – робота «Ігрова діяльність у групі подовженого дня як засіб підтримки ментального здоров’я та гармонійного розвитку дітей».
- ТИКУЛ Тетяна, вчитель англійської мови – робота «Проєктування сучасного уроку НУШ» (компетентнісно-орієнтований підхід до моделювання, проєктування та конструювання сучасного уроку).
- КОМАР Михайло, вчитель математики – робота «Опорний конспект як засіб узагальнення і систематизації знань» (напрям: НУШ у нових реаліях: від освітніх втрат до успішних стратегій педагога).
- СТАДНИК Аліна, вихователь ГПД – робота «Інтерактивна дошка педагога – дієва платформа для організації дистанційного навчання».
У жовтні 2024 року у ліцеї було організовано та проведено відкритий урок з мінної безпеки для учнів, який провела Вікторія ШИБІСТА – сертифікована учасниця онлайн-курсу «Як навчати дітей мінної безпеки», підготовленого ГО «Культурна платформа Закарпаття» за підтримки Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні. 23 жовтня 2024 року урок відвідала представниця ГО «Культурна платформа Закарпаття» з метою ознайомлення з практичним застосуванням знань курсу у шкільному освітньому середовищі. Захід пройшов організовано та на належному методичному рівні. Після уроку відбулася зустріч з педагогом, під час якої було обговорено ефективність використаних методів та прийомів, а також надано зворотний зв’язок щодо можливостей удосконалення програми онлайн-курсу.
Участь ліцею у такій ініціативі сприяє формуванню культури безпеки серед учнів, підвищенню їхньої обізнаності з правил мінної безпеки та готовності до дій у разі виникнення небезпечних ситуацій.
ТИКУЛ Ольга Андріївна, учителька хімії КЗ «Ліцей «Європейська освіта» Кропивницької міської ради», виступила членом фахового журі відбіркового етапу обласного (першого) туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2025» у номінації «Хімія». Робота журі проходила 18-19 грудня 2024 року в онлайн-форматі на платформі https://konkurs2025.blogspot.com/. Ольга Андріївна є призеркою всеукраїнського конкурсу вчителів інноваторів «Teacher Innovation cup» (2020).
У період з 24 лютого по 7 березня 2025 року практичний психолог Ірина САВЧЕНКО взяла участь у дистанційному воркшопі «Майстерня лайфхаків: від ідеї до втілення», присвяченому практикам психоемоційного відновлення в умовах війни. Вона представила авторську роботу, виготовлену з підручних матеріалів, яка сприяє підтримці емоційного стану учнів та розвитку творчих навичок. Її внесок став важливою частиною онлайн-обміну досвідом серед фахівців міста. Ірина САВЧЕНКО також стала лауреатом обласного конкурсу для працівників психологічної служби закладів освіти «Професійний вебресурс», що засвідчує її високий професіоналізм та ефективність використання сучасних цифрових інструментів у роботі психологічної служби ліцею.
У березні–квітні 2025 року вчителька української мови та літератури КЗ «Ліцей «Європейська освіта»» Тетяна Валеріївна МУСЯНОВИЧ продемонструвала високий рівень професійної майстерності, беручи участь у двох престижних заходах. З 24 по 28 березня 2025 року, відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 17 січня 2025 року № 65, вона працювала у складі журі четвертого етапу XXV Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика в місті Києві, сприяючи виявленню кращих знавців української мови серед учнівської молоді. Участь у такому заході підкреслила професійний рівень педагогині та посилила авторитет закладу.
Продовжуючи роботу з підвищення професійної компетентності, 4 квітня 2025 року Тетяна МУСЯНОВИЧ стала спікером Педагогічної кав’ярні «Перші кроки до вершин педагогічної майстерності», що проходила на базі Міського центру професійного розвитку педагогічних працівників Кропивницької міської ради. Захід став майданчиком для обміну досвідом, професійного спілкування та підвищення кваліфікації педагогів закладу.
Розділ 5. Досягнення учнів та участь у міжнародних і всеукраїнських освітніх, науково-дослідницьких програмах, конкурсах, олімпіадах: формування успішної особистості та підтримка
обдарованих здобувачів освіти
Упродовж 2024–2025 навчального року учні нашого ліцею підтвердили статус талановитої, успішної, ініціативної молоді, яка здатна гідно представляти заклад на міському, обласному, всеукраїнському та міжнародному рівнях. Участь у предметних олімпіадах, науково-дослідницькій діяльності в межах МАН, мовних конкурсах, бізнес-турнірах, міжнародних проєктах, освітніх програмах демонструє прагнення наших учнів до розвитку, самореалізації та особистісного зростання.
5.1. Участь у Всеукраїнських учнівських олімпіадах
Учні ліцею здобули перемоги на ІІ (міському), ІІІ (обласному) та IV (всеукраїнському) етапах Всеукраїнських учнівських олімпіад з багатьох предметів, що свідчить про високу якість навчання та ефективну індивідуальну роботу з обдарованими учнями.
У 2024–2025 навчальному році учні КЗ «Ліцей «Європейська освіта»» гідно представили заклад на міському та обласному етапах Всеукраїнських учнівських олімпіад із навчальних предметів, здобувши численні призові місця. Серед учнів-переможців:
- Чередніченко Злата, учениця 9-В класу, та Сапроненко Зоряна, учениця 11-Б класу:
- дипломи І ступеня на ІІ (міському) та ІІІ (обласному) етапах Всеукраїнської учнівської олімпіади з польської мови;
- ІІІ місце на IV (фінальному) етапі олімпіади з польської мови (координатор Василенко О.М.).
- Веремій Володимир, учень 11-Б класу:
- І місце на ІІ (міському) етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії;
- ІІ місце на ІІІ (обласному) етапі олімпіади з історії;
- переможець IV (фінального) етапу олімпіади з історії у 2023 та 2024 роках (вчитель Пінчук В.Д.);
- стипендіат Кропивницької міської ради за високі результати у всеукраїнських олімпіадах.
- Мельник Кирило, учень 8-Г класу:
- ІІ місце на ІІ (міському) етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з хімії;
- ІІІ місце на ІІІ (обласному) етапі олімпіади з хімії (вчитель Тикул О.А.);
- ІІ місце на ІІ (міському) етапі олімпіади з математики (вчитель Волошина О.В.).
- Онищенко Орест, учень 9-Б класу:
- І місце на ІІ (міському) етапі та ІІІ місце на ІІІ (обласному) етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з хімії (вчитель Тикул О.А.);
- ІІ місце на ІІ (міському) етапі олімпіади з історії (вчитель Пінчук В.Д.);
- ІІІ місце у Всеукраїнському конкурсі «Хімічний калейдоскоп».
- Прядун Олександр, учень 9-А класу:
- ІІІ місце на міському етапі олімпіади з математики (вчитель Комар М.П.);
- ІІ місце на міському етапі олімпіади з англійської мови (вчитель Попелівська С.В.).
- Іщенко Денис, учень 9-В класу:
- ІІ місце на міському етапі олімпіади з інформаційних технологій;
- ІІІ місце на міському етапі олімпіади з інформатики (вчитель Радченко О.Л.).
- Якимаха Кароліна, учениця 8-Г класу:
- ІІІ місце на міському етапі олімпіади з української мови та літератури (вчитель Мусянович Т.В.);
- ІІ місце на міському етапі олімпіади з історії (вчитель Пінчук В.Д.).
- Привалов Лев, учень 9-В класу:
- Призер міського етапу олімпіади з німецької мови (вчитель Кройтор І.М.).
- Анапенко Артем, учень 7-В класу:
- ІІ місце на міському етапі олімпіади з фізики (вчитель Остапчук С.А.).
- Тініченко Захар, учень 7-В класу:
- ІІІ місце на міському етапі олімпіади з хімії (вчитель Тикул О.А.).
- Овчаренко Анастасія, учениця 9-А класу:
- ІІІ місце на міському етапі олімпіади з правознавства (вчитель Горобець С.П.).
- Полторак Марія та Юріна Дар’я:
- ІІІ місце на міському етапі олімпіади з біології (вчителі Онищенко Є.В., Коваленко Л.В.).
- Остапчук Світорада, учениця 9-В класу:
- ІІІ місце на міському етапі олімпіади з англійської мови (вчитель Попелівська С.В.).
- Чукань Дар’я та Долженко Олександра:
- Призери міського етапу олімпіади з географії (керівник Романова М.М.).
Досягнення зазначених учнів є результатом їхньої наполегливої праці, цілеспрямованості та професійної підтримки педагогів-наставників. Вони стали вагомим внеском у підвищення іміджу закладу освіти та демонструють високий рівень підготовки здобувачів освіти.
.
5.2. Конкурс-захист науково-дослідницьких робіт МАН України
У 2024–2025 н.р. 6 ліцеїстів гідно представили заклад на міському етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту МАН.
Особливі досягнення:
- Долженко Олександра (9-Г) – І місце (міський етап), ІІІ місце (обласний етап) у секції «Географія» (керівник Романова М.М.).
- Черний Микола (10-А) та Соколовська Єлизавета (10-А) – І та ІІ місця в секції «Математика» (керівник Кобрін В.В.).
- Пасічник Катерина (11-В) – ІІ місце у секції «Німецька мова» ( керівник Кройтор І.М.).
- Шагіна Анна (11-Б) та Карєбіна Карина (11-Б) – ІІ та ІІІ місця у секції «Зарубіжна література» (керівник Аброскіна О.В.).
- Руденко Іван (9-А) – диплом ІІІ ступеня у Всеукраїнському конкурсі молодіжних науково-технічних проєктів у номінації «Прикладні інженерні технології».
Участь учнів у МАН сприяє розвитку дослідницьких умінь, критичного мислення, формуванню навичок самопрезентації та публічного захисту наукових ідей.
5.3. Участь у мовних конкурсах
Учні ліцею традиційно беруть участь у Конкурсі знавців української мови імені Петра Яцика. Переможці ІІ (міського) етапу:
- І місце – Гупалюк Т. 8-Г – Мусянович Т.В.
- ІІ місце – Овчарова О. (9-В) – Різаненко О.І.
- ІІІ місце в конкурсі Яцика – Єрьоміна Діана (4-а), вчитель – Варданян А.Х.
Підсумками міського конкурсу есе учнівської молоді «Честь і гідність – національні чесноти українців», приуроченого до Дня Гідності та Свободи, учні КЗ «Ліцей «Європейська освіта» Кропивницької міської ради» продемонстрували високі результати:
- 1 місце – Заярнюк Юрій, учень 3-Б класу (гурток «Захисники Кропивницького» КЗ «Інгульська Січ»; керівник – Торжинська С.В.);
- 2 місце – Репенко Єва, учениця 3-Б класу (гурток «Захисники Кропивницького» КЗ «Інгульська Січ»; керівник – Торжинська С.В.);
- 3 місце – Резніченко Ярослав, учень 4-Г класу (гурток «Сучасне лідерство»; керівник – Довбиш Є.В.);
- 2 місце – Дєшена Анна, учениця 10-В класу (керівник – Мусянович Т.В.).
Ці досягнення є свідченням сформованої в учнів громадянської позиції, розвитку творчих здібностей та вміння гідно представляти заклад у міських інтелектуальних змаганнях.
13 листопада 2024 року на базі бібліотеки імені Д.І. Чижевського відбувся конкурс читців польської поезії мовою оригіналу, організований працівниками КЗ СЮТ Кропивницької міської ради спільно з ГО «Об’єднання поляків «Полонія» ім. К. Шимановського».
За результатами конкурсу учні КЗ «Ліцей «Європейська освіта» Кропивницької міської ради» здобули призові місця:
- Чередніченко Злата, учениця 9-В класу — ІІІ місце;
- Олійник Іван, учень 9-А класу — ІІІ місце.
Цей результат підтверджує ефективність упровадження в закладі навчання польської мови як другої іноземної та зацікавленість учнів у вивченні мов країн Європейського Союзу.
5.4. Участь у міжнародних та всеукраїнських бізнес-освітніх проєктах
Учні ліцею активно залучаються до проєктної та бізнес-освіти:
- Якимаха Кароліна та Бондаренко Олександра (8-Г) – фіналістки ІХ Міського бізнес-турніру «Стратегія фірми – 2024».
- Якимаха Кароліна та Мачак Дарина стали фіналістками національного етапу Європейської грошової вікторини – European Money Quiz 2025, достойно представивши область під керівництвом вчителя Онищенка Є.В.
5.5. Міжнародна співпраця та участь у молодіжних програмах
Важливим напрямом діяльності закладу є міжнародна співпраця:
- Партнерство з багатопрофільним ліцеєм ім. Сімони Вейль (Франція): 5 онлайн-зустрічей учнів і вчителів, обмін досвідом щодо профільної освіти, розвитку мовних компетентностей, культурного діалогу (координатор Кобрін В.В.).
- Команда у складі Іщенка Дениса, Мельник Катерини та Привалова Лева пройшла навчання в рамках міжнародного проєкту bootcamp, організованого ЮНІСЕФ та ГО «Слов’янський культурний центр «Задзеркалля»». Учні отримали сертифікати з проєктного менеджменту і вже реалізують власний соціальний проєкт у закладі (Координатор Василенко О.М.).
Результати міського етапу Всеукраїнської виставки-конкурсу «Український сувенір»:
- Мезенцева Катерина – І місце у номінації «Вінок святкових чудес» (робота: «Новорічний вінок»), ІІІ місце у загальному заліку.
- Руда Поліна – І місце у номінації «Ялинка бажань» (робота: «Стилізована ялинка»), ІІ місце у загальному заліку.
- Руда Поліна – І місце у номінації «Берегиня» (предмети вжитку як зразки традиційної української сувенірної продукції), ІІ місце у загальному підсумку.
Результати міського конкурсу з образотворчого мистецтва для дітей та учнівської молоді «Героїчні сторінки минулого України», присвяченому Дню пам’яті Героїв Крут у молодшій віковій категорії:
- ІІІ місце посів Романенко Артем, учень КЗ «Ліцей «Європейська освіта» Кропивницької міської ради», за творчу роботу «Революція Гідності» (творчий керівник Торжинська С.В., КЗ «Інгульська січ»).
У 2025–2026 навчальному році, відповідно до рішення виконавчого комітету Кропивницької міської ради, встановлено щомісячну міську стипендію для Злати Чередніченко, учениці 9 класу, та одноразову міську стипендію для Зоряни Сапроненко, учениці 11 класу, за високі досягнення, зокрема за ІІІ місце на IV етапі Всеукраїнських олімпіад з навчальних предметів. Це підтверджує визнання таланту та підтримку учнів закладу.
Участь наших учнів у престижних всеукраїнських та міжнародних змаганнях, конкурсах, проєктах свідчить про результативність освітнього процесу, ефективність системи підтримки обдарованих здобувачів освіти, науково-методичного супроводу педагогів, мотиваційну спрямованість виховної роботи.
Досягнення учнів — це здобутки всього педагогічного колективу ліцею, результат спільної роботи, спрямованої на розвиток особистості, формування ключових компетентностей, громадянської свідомості та лідерських якостей сучасного учня.
Підбиваючи підсумок педагогічної характеристики закладу, хотілося б відмітити, що обличчям держави і будь-якого навчального закладу є його вчителі. Всі перемоги, здобутки нація отримує саме завдяки їхній праці. Заклад є центром культури й освіти, головні постаті якої – Здобувач освіти і Вчитель. Від їх особистої зорієнтованої взаємодії залежить майбутнє держави.
Обличчя нашого педагогічного колективу на початок нового навчального року дає впевненість у тому, що освітній процес буде цілком спрямований на виконання завдань, які ставить держава перед освітою і закладами нового типу зокрема.
