ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖЕНО
на засіданні педагогічної ради Директор КЗ «НВО №25 від 31.08.2021 року «ЗОШ І-ІІІ ст. ПМЛ, ЦПВ «Ліра»
протокол №1 ____________Матяшова Л.П.
Положення
про центр позашкільного виховання «Ліра» Комунального закладу
«Навчально-виховного об’єднання № 25 «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, природничо-математичний ліцей, центр позашкільного виховання «Ліра»
Кіровоградської міської ради
Кіровоградської області»
Розділ І.
Загальні положення
Позашкільна освіта – сукупність знань, умінь та навичок, що отримують вихованці, учні і слухачі у час, вільний від навчання в загальноосвітніх та інших навчальних закладах.
ЦПВ «Ліра» – входить до КЗ «НВО №25 «ЗОШ І-ІІІ ст. ПМЛ, ЦПВ «Ліра» який надає знання, формуючи вміння та навички за інтересами, забезпечує потреби особистості у творчій самореалізації та інтелектуальний, духовний і фізичний розвиток, підготовку до активної професійної та громадської діяльності, створює умови для соціального захисту та організації змістовного дозвілля відповідно до здібностей, обдарувань та стану здоров’я вихованців, учнів і слухачів. Педагогічне навантаження педагогічних працівників ЦПВ – час, призначений для здійснення навчально-виховного процесу педагогічними працівниками позашкільного навчального закладу; освітня діяльність ЦПВ – процес надання знань, формування вмінь і навичок з різних напрямів позашкільної освіти, розвитку інтелектуальних і творчих здібностей, фізичних якостей відповідно до задатків та запитів особи; вихованці – особи, які відвідують гуртки ЦПВ, отримують допрофесійну підготовку.
Законодавство України про позашкільну освіту
Законодавство України про позашкільну освіту базується на Конституції України і складається із Закону України “Про освіту”, цього Закону, міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, інших нормативно-правових актів.
Завдання Закону України “Про позашкільну освіту”є:
- забезпечення прав громадян на здобуття позашкільної освіти,
- визначення основних засад державної політики щодо позашкільної освіти;
- створення нормативно-правової бази для подальшого розвитку позашкільної освіти;
- встановлення правових засад діяльності позашкільних навчальних закладів;
- визначення основних напрямів, змісту і форм навчально-виховного процесу;
- визначення прав та обов’язків учасників навчально-виховного процесу,встановлення відповідальності за порушення законодавства про позашкільну освіту;
- створення умов для благодійної діяльності юридичних і фізичних осіб з метою розвитку позашкільної освіти;
- регулювання відносин між органами державної влади і навчальними закладами, установами та організаціями, які визначають зміст, форми і методи позашкільної освіти вихованців, учнів і слухачів;
- створення умов для соціального захисту педагогічних працівників,вихованців, учнів і слухачів.
Позашкільна освіта є складовою системи безперервної освіти, визначеної Конституцією України, Законом України “Про освіту”, цим Законом, і
спрямована на розвиток здібностей та обдарувань вихованців, учнів і слухачів, задоволення їх інтересів, духовних запитів і потреб у професійному визначенні.
Здобуття позашкільної освіти
- Вихованці, учні і слухачі мають право на здобуття позашкільної освіти відповідно до їх здібностей, обдарувань, уподобань та інтересів.
- Позашкільна освіта здобувається громадянами у позашкільних навчальних закладах та інших навчальних закладах як центрах позашкільної освіти незалежно від підпорядкування, типів і форм власності, в тому числі в школах соціальної реабілітації, міжшкільних навчально-виробничих комбінатах, професійно – технічних та вищих навчальних закладах I-II рівнів акредитації.
- Здобуття позашкільної освіти ґрунтується на принципі добровільності вибору типів закладів та видів діяльності, а також здійснюється за участю батьків або осіб, які їх замінюють, трудових колективів, громадських організацій, товариств, фондів.
- Іноземці та особи без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах, здобувають позашкільну освіту у порядку, встановленому для громадян України
Мова навчання і виховання у позашкільній освіті
Мова (мови) навчання і виховання у позашкільній освіті визначається відповідно до Конституції України і Закону України
Основні завдання позашкільної освіти є:
- виховання громадянина України;
- вільний розвиток особистості та формування її соціально-громадського досвіду;
- виховання у вихованців, учнів і слухачів поваги до Конституції України, прав і свобод людини та громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії;
- виховання у вихованців, учнів і слухачів патріотизму, любові до України, поваги до народних звичаїв, традицій, національних цінностей Українського народу, а також інших націй і народів;
- виховання у вихованців, учнів і слухачів шанобливого ставлення до родини та людей похилого віку;
- створення умов для творчого, інтелектуального, духовного і фізичного розвитку вихованців, учнів і слухачів;
- формування у вихованців, учнів і слухачів свідомого й відповідального ставлення до власного здоров’я та здоров’я оточуючих, навичок безпечної поведінки;
- задоволення освітньо – культурних потреб вихованців, учнів і слухачів, які не забезпечуються іншими складовими структури освіти;
- задоволення потреб вихованців, учнів і слухачів у професійному самовизначенні і творчій самореалізації;
- пошук, розвиток та підтримка здібних, обдарованих і талановитих вихованців, учнів і слухачів;
- вдосконалення фізичного розвитку вихованців, учнів і слухачів, підготовка спортивного резерву для збірних команд України з різних видів спорту;
- організація дозвілля вихованців, учнів і слухачів, пошук його нових форм; профілактика бездоглядності, правопорушень;
- виховання в учасників навчально-виховного процесу свідомого ставлення до власної безпеки та безпеки оточуючих;
- формування здорового способу життя вихованців, учнів і слухачів;
- здійснення інформаційно-методичної та організаційно-масової роботи.
Основні засади державної політики у сфері позашкільної освіти:
- доступності позашкільної освіти громадянам України незалежно від раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань,
- статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, мовних або інших ознак;
- фінансування державних та комунальних позашкільних навчальних закладів відповідно до їх структури;
- добровільності вибору типів позашкільних навчальних закладів, форм позашкільного навчання і видів діяльності;
- науковості, світського характеру освіти;
- правового і соціального захисту вихованців, учнів і слухачів в їх прагненні до вільного, різнобічного розвитку особистості.
Позашкільна освіта спрямована на:
- створення умов для здобуття вихованцями, учнями і слухачами позашкільної освіти;
- координацію зусиль органів виконавчої влади, органів місцевогосамоврядування, підприємств, установ, організацій, об’єднань громадян та сім’ї на подальше становлення і розвиток позашкільної освіти.
- центральні та місцеві органи виконавчої влади, у сфері управління яких перебувають позашкільні навчальні заклади та які проводять діяльність у сфері позашкільної освіти, здійснюють управління діяльністю зазначених навчальних закладів незалежно від підпорядкування, типів і форм власності.
Державне управління позашкільною освітою здійснюють:
- спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади в галузі освіти;
- інші центральні органи виконавчої влади, у сфері управління яких перебувають позашкільні навчальні заклади;
- органи місцевого самоврядування.
- Спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади в галузі освіти за участю інших центральних органів виконавчої влади, у сфері управління яких перебувають позашкільні навчальні заклади:
- бере участь у визначенні та реалізації державної політики у сфері позашкільної освіти;
- формує програми розвитку позашкільної освіти;
- розробляє Положення про позашкільні навчальні заклади, готує пропозиції щодо нормативів матеріально-технічного, фінансового забезпечення позашкільної освіти; розробляє нормативно-правові акти стосовно визначення соціальних гарантій педагогічним працівникам, спеціалістам позашкільних навчальних закладів незалежно від підпорядкування, типів і форм власності;
- здійснює навчально-методичне керівництво, контроль та державне інспектування позашкільних навчальних закладів незалежно від підпорядкування, типів і форм власності.
- Державний контроль за діяльністю позашкільних навчальних закладів незалежно від підпорядкування, типів і форм власності здійснюється з метою реалізації єдиної державної політики у сфері позашкільної освіти та забезпечується спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади в галузі освіти.
Основною формою державного контролю за діяльністю позашкільних навчальних закладів незалежно від підпорядкування, типів і форм власності є державна атестація позашкільного навчального закладу, яка проводиться не рідше одного разу в 10 років у порядку, встановленому спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади в галузі освіти. Результати державної атестації позашкільних навчальних закладів оприлюднюються.
- Затверджують обсяги фінансування комунальних позашкільних навчальних закладів не нижче мінімальних нормативів, визначених в
- установленому порядку спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади в галузі освіти, та забезпечують фінансування витрат на їх утримання;
- забезпечують збереження і зміцнення матеріально-технічної бази позашкільних навчальних закладів, розвиток їх мережі, ефективне використання закріплених за ними земельних ділянок.
- Створюють належні умови для вибору вихованцями, учнями і слухачами видів творчої діяльності відповідно до їх інтересів та запитів батьків або осіб, які їх замінюють;
- можуть вводити додаткові педагогічні ставки, визначати контингент вихованців, учнів і слухачів у позашкільних навчальних закладах;
- вживають заходів для залучення вихованців, учнів і слухачів, які потребують соціальної допомоги та соціальної реабілітації, до різних форм позашкільної освіти;
- забезпечують соціальний захист вихованців, учнів і слухачів, педагогічних працівників, спеціалістів та інших працівників позашкільних навчальних закладів;
- організовують в установленому порядку підвищення кваліфікації, атестацію педагогічних працівників незалежно від підпорядкування, типів і форм власності;
- координують діяльність педагогічних колективів позашкільних навчальних закладів, громадських організацій, підприємств та сім’ї щодо одержання вихованцями, учнями і слухачами позашкільної освіти;
- здійснюють контроль за діяльністю педагогічних колективів позашкільних навчальних закладів, узагальнюють та поширюють досвід їх роботи;
- проводять державну атестацію позашкільних навчальних закладів незалежно від типів і форм власності;
- сприяють створенню піклувальних та опікунських рад, благодійних фондів;
- здійснюють інші повноваження відповідно до Конституції України, законів України “Про місцеве самоврядування в Україні”, “Про освіту”, цього Закону та положень про них.
Розділ IІ
ОРГАНІЗАЦІЯ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ у ЦПВ:
2.1 Створення, реорганізація та ліквідація ЦПВ здійснюється його засновником відповідно до законодавства;
2.3 ЦПВ «Ліра» не є юридичною особою, а входить до складу КЗ «Навчально-виховне об’єднання № 25 «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, природничо-математичний ліцей, центр позашкільного виховання «Ліра» Кіровоградської міської ради Кіровоградської області» і діє на підставі даного Положення, затвердженого керівником закладу;
2.4 ЦПВ проводить навчально-виховну, інформаційно-методичну, організаційно-масову, навчально-репетиційну та концертно – просвітницьку роботу;
2.5 Структура та штат розробляється його керівником у межах видатків на оплату праці та затверджується органом управління освітою;
2.6 ЦПВ працює за річним планом, затвердженим директором закладу;
2.7 Навчально-виховний процес здійснюється за типовими та програмами затвердженими центральними органами виконавчої влади, а також програмами МОН України. З урахуванням напряму діяльності, тижневого навантаження педагогічних працівників, структури навчального року;
2.8 Індивідуальне та групове навчання у ЦПВ проводиться відповідно до Положення про порядок організації індивідуальної та групової роботи, затвердженого наказом МОН України від 11.08.2004 р. No631 ( у редакції наказу МОН України від 10.12.2008 р. No1036/9635 (зі змінами)
2.9 Середня наповнюваність груп становить 10-15 вихованців, залежно від напряму діяльності.
2.10 Прийом вихованців до груп може здійснюватися протягом навчального року (у міру закінчення комплектування груп) за бажанням вихованців та на підставі електронної реєстрації від батьків;
2.11 Для зарахування до гуртків з хореографічного мистецтва та спортивного напряму потрібна довідка від лікаря про стан здоров’я дитини.
2.12 До ЦПВ зараховуються учні віком від 5до 18 років, в тому числі діти які потребують соціальної допомоги та реабілітації.
2.13 Навчально-виховний процес у ЦПВ здійснюється диференційовано (відповідно до віку, індивідуальних можливостей, інтересів, нахилів, здібностей, стану здоров,я) з використанням різних організаційних форм роботи: урок, лекція, індивідуальні заняття, конференція, семінар, курси, змагання, читання, вікторина, конкурси, огляди, виставки, презентації, ярмарки, експедиції, репетиції, навчально-тренувальні збори, похід, екскурсії та інше.
2.14 До навчально-виховного процесу можуть залучатися інші позашкільні загальноосвітні, професійно-технічні, вищі навчальні заклади.
2.15 Навчальний рік у центрі позашкільного виховання учнівської молоді незалежно від форми власності починається з 1 вересня. Комплектування гуртків, груп та інших творчих об’єднань здійснюється у період з 1 до 15 вересня, який вважається робочим часом керівника гуртка, групи або іншого творчого об’єднання центру.
2.16 Тривалість навчального року встановлюється управлінням освіти з урахуванням рекомендацій МОН України.
2.17 У канікули, вихідні та святкові дні гурткова робота може проводитися за окремим розкладом, затвердженим директором закладу.
2.18 Під час шкільних канікул, літнього оздоровлення учнів ЦПВ проводить організаційно-масову роботу з учнями закладу, залучаючи їх до участі у змаганнях, конкурсах, злетах, мандрівок та інших змістовних форм роботи.
2.19 Тривалість занять визначається навчальним планом.
Програмами з урахуванням психофізіологічного розвитку та допустимого навантаження для різних вікових категорій і становить час для вихованців, а саме:
5-6 років – 30 хвилин;
6-7 років – 35 хвилин;
старше 7 років– 45 хвилин.
Короткі перерви між гуртковим заняттям вважається робочим часом керівника гуртка. Тривалістю – 10-15 хвилин. Початок та кінець занять, заходів та інших видів та форм роботи з вихованцями визначає завідувач
ЦПВ, відповідно до режиму роботи та внутрішнього трудового розпорядку
закладу з урахуванням допустимого навантаження на гуртківців.
Гуртки, групи класифікуються за трьома рівнями:
– початковий рівень – діяльність якого спрямована на загальний розвиток гуртківця, виявлення їх здібностей та обдарувань, прищеплення інтересу до певних видів напрямів творчої діяльності;
– основний рівень – який розвиває інтереси вихованців, практичні вміння та навички, задовольняють потреби у професійній орієнтації;
– вищій рівень – гуртки за інтересами для здібних і обдарованих вихованців.
Відповідно до рівня класифікації визначаються мета і перспективи діяльності гуртка, його чисельний склад, обирається відповідний вид діяльності ( індивідуальна робота)
2.20 Випускникам ЦПВ , які в установленому порядку склали кваліфікаційні іспити, видається відповідний документ – свідоцтво про позашкільну освіту в порядку, встановленому МОН України. Зразки документів про позашкільну освіту затверджуються Кабінетом Міністрів України, виготовлення документів про позашкільну освіту здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету.
2.21 Керівники гуртків ЦПВ можуть надавати організаційно – методичну допомогу класним керівникам, вчителям навчального закладу, дитячим та громадським організаціям. Центральні та місцеві органи виконавчої влади, у сфері управління яких перебувають позашкільні навчальні заклади та які проводять діяльність у сфері позашкільної освіти, здійснюють управління діяльністю зазначених навчальних закладів незалежно від підпорядкування, типів і форм власності.
Державне управління позашкільною освітою здійснюють:
- спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади в галузі освіти;
- інші центральні органи виконавчої влади, у сфері управління яких перебувають позашкільні навчальні заклади;
- органи місцевого самоврядування.
Спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади в галузі освіти за участю інших центральних органів виконавчої влади, у сфері
управління яких перебувають позашкільні навчальні заклади:
- бере участь у визначенні та реалізації державної політики у сфері позашкільної освіти;
- формує програми розвитку позашкільної освіти;
- розробляє Положення про позашкільні навчальні заклади, готує пропозиції щодо нормативів матеріально-технічного, фінансового
- забезпечення позашкільної освіти; розробляє нормативно-правові акти стосовно визначення соціальних гарантій педагогічним працівникам,
- спеціалістам позашкільних навчальних закладів незалежно від підпорядкування, типів і форм власності;
- здійснює навчально-методичне керівництво, контроль та державне
- інспектування позашкільних навчальних закладів незалежно від підпорядкування, типів і форм власності.
Управління та громадське самоврядування позашкільного закладу освіти
- Керівництво позашкільним навчальним закладом здійснює його директор, ( завідувач).
- У ЦПВ можуть функціонувати методичні об’єднання, що охоплюють учасників навчально-виховного процесу та спеціалістів певного професійного спрямування. (Частина третя статті 11 із змінами, внесеними згідно із Законом No2626-IV від 02.06.2005р.
Навчально-виховний процес у ЦПВ, організовує роботу з вихованцями, учнями і слухачами за різними напрямами позашкільної освіти (художньо – естетичним, декоративно – ужитковим, туристсько-краєзнавчим, науково-технічним, фізкультурно-спортивним або спортивним, оздоровчим, гуманітарним).
Права, обов’язки та соціальний захист вихованців, учнів і слухачів позашкільного навчального закладу
- Права та обов’язки вихованців, учнів і слухачів позашкільного навчального закладу визначаються Конституцією України, Законом України “Про освіту”,цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.
- Держава здійснює захист прав вихованців, учнів і слухачів позашкільного навчального закладу та забезпечує організацію навчання і виховання неповнолітніх дітей із малозабезпечених та багатодітних сімей, дітей-інвалідів, дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, згідно із законодавством України.
- Відволікання вихованців, учнів і слухачів позашкільного навчального закладу за рахунок навчального часу до робіт і здійснення заходів, не пов’язаних з навчальним процесом, забороняється, крім випадків, передбачених рішеннями Кабінету Міністрів України.
- Органи виконавчої влади встановлюють різні види морального стимулювання та матеріального заохочення для переможців селищних, районних, міських, обласних, всеукраїнських та міжнародних конкурсів, турнірів, олімпіад, виставок, змагань.
- Позашкільний навчальний заклад встановлює різні види морального стимулювання та матеріального заохочення для вихованців, учнів і слухачів відповідно до свого статуту.
- Вихованці, учні і слухачі позашкільних навчальних закладів мають право на пільгове або безоплатне відвідування музеїв, історико – архітектурних пам’ятників у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
- Вихованці, учні і слухачі позашкільних навчальних закладів незалежно від підпорядкування, типів і форм власності мають право на безоплатне медичне обслуговування в закладах охорони здоров’я, визначених відповідними органами виконавчої влади.
- Органи місцевого самоврядування відповідно до цього Закону можуть встановлювати порядок надання пільг на проїзд вихованців, учнів і слухачів у міському і приміському пасажирському транспорті і передбачати відповідні видатки з місцевих бюджетів.
РОЗДІЛ ІІІ
Учасники навчально-виховного процесу є:
– вихованці;
– завідувач;
– культорганізатор;
– акомпаніатор;
– керівники гуртків;
– педагогічні працівники;
– шкільний психолог та соціальний педагог;
– бібліотекарі;
– батьки, або особи, які їх замінюють;
– представники установ та організацій, які беруть участь у навчально-виховного процесу.
3.1 Вихованці ЦПВ мають гарантоване державне право:
– на здобуття позашкільної освіти відповідно до їх здібностей, обдарувань, уподобань та інтересів;
– добровільний вибір гуртка та виду діяльності;
– навчання в декількох гуртках в одному позашкільному навчальному закладі;
– безпечні та нешкідливі умови навчання та праці;
– участь у різних видах навчальної та науково-практичної роботи у конференціях, олімпіадах, спортивних змаганнях, виставках, конкурсах та
інших масових заходах;
– вільне вираження поглядів, переконань;
– захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насильства від дій педагогічних та інших працівників, які порушують їх права,
принижують честь і гідність.
3.2 Вихованці ЦПВ забов’язані:
– оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками;
– дотримуватися морально-етичних норм;
– брати посильну участь у різних видах творчої діяльності;
– бережливо ставитися до комунального, громадського і особистого майна;
– дотримуватися вимог Статуту, правил внутрішнього розпорядку навчального закладу
3.3 Педагогічні працівники мають право на:
– внесення керівництву навчального закладу пропозицій, щодо поліпшення навчально-виховного процесу, подання на розгляд керівництву навчального закладу та педагогічної ради пропозицій про матеріальне та моральне заохочення вихованців, застосування стягнень до тих, хто порушує правила внутрішнього трудового розпорядку, що діють у навчальному закладі;
– вибір форм підвищення педагогічної кваліфікації;
– участь у роботі методичних об’єднань, нарад, зборів, інших органів самоврядування навчального закладу, в заходах, пов’язаних з організацією навчально-виховної роботи;
– проведення в установленому порядку дослідницько – експериментальної, пошукової роботи;
– вибір педагогічно обґрунтованих форм, методів, засобів роботи з вихованцями;
3.4. Керівники гуртків, груп та інших творчих об’єднань центру позашкільного виховання працюють відповідно до режиму роботи та розкладу занять, затвердженого його директором.
3.5. Норма годин на одну тарифну ставку керівників гуртків, груп та інших творчих об’єднань центру позашкільного виховання становить 18 навчальних годин на тиждень. Оплата роботи здійснюється відповідно до обсягу педагогічного навантаження.
Обсяг педагогічного навантаження у центрі позашкільного виховання визначається керівником центру згідно із законодавством і затверджується для державного і комунального центру відповідним органом виконавчої влади. Розміри та порядок доплат за інші види педагогічної діяльності визначаються Кабінетом Міністрів України.
Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року можливий у разі зміни кількості годин за окремими навчальними програмами, що передбачається навчальним планом, у разі вибуття або зарахування вихованців, учнів, слухачів позашкільного центру виховання протягом навчального року або за письмовою згодою педагогічного працівника, а також тренера-викладача з додержанням вимог законодавства України про працю.
3.6. Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків, крім випадків, передбачених законодавством.
3.7 Педагогічні працівники центру підлягають атестації, як правило, один раз на п’ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого наказом Міністерства освіти України.
3.8 Педагогічні працівники ЦПВ забов’язані:
– виконувати навчальні плани та програми;
– надавати знання, формувати вміння і навички з різних напрямів позашкільної освіти;
– сприяти розвиткові інтелектуальних і творчих здібностей, фізичних якостей вихованців відповідно до їх задатків та запитів, зберігаючи здоров,я учнів;
– визначати мету та конкретні завдання позашкільної освіти вихованців, вибирати адекватні засоби їх реалізації;
– здійснювати педагогічний контроль, дотриманням вихованцями морально-етичних норм поведінки, правил внутрішнього трудового розпорядку, вимог інших документів, що регламентують організацію
навчально-виховного процесу;
– дотримуватися педагогічної етики, поважати гідність колег, вихованців;
– виховувати своєю діяльністю повагу до принципів загальнолюдської
моралі;
– берегти здоров’я вихованців, захищати їх інтереси, пропагувати здоровий спосіб життя;
– виховувати повагу до батьків, жінки, старших за віком, до народних традицій та звичаїв, духовних і культурних надбань народу України;
– постійно підвищувати професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну і політичну культуру;
– вести документацію, пов’язану з виконанням посадових обов’язків (журнали, календарні плани тощо);
– виховувати особистим прикладом і настановами повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;
– дотримуватися вимог Статуту навчального закладу, даного Положення, виконувати правила внутрішнього розпорядку та посадову інструкцію;
– брати участь у роботі педагогічної ради навчального закладу;
– виконувати накази і розпорядження директора навчального закладу, завідувача ЦПВ, органів державного управління до якого належить заклад.
3.9 Педагогічні працівники ЦПВ працюють відповідно до розкладу, затвердженого директором закладу.
3.10 Обсяг педагогічного навантаження ЦПВ, визначається керівником закладу, згідно з законодавством і затверджується відповідним органом
місцевого самоврядування, до сфери управління якого належить ЦПВ. Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року
можливий: – разі зміни кількості годин за окремими навчальними програмами, що передбачаються навчальним планом;
– у разі вибуття або зарахування вихованців протягом навчального року
за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням законодавства про право.
3.11 Не є прийнятним відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків, крім випадків, передбачених законодавством.
3.12 Батьки вихованців та особи, які їх замінюють, мають право:
– звертатися до органів управління освітою, керівника навчального закладу, ЦПВ та органів громадського самоврядування цього закладу з питань навчання та виховання дітей;
– приймати рішення про участь дитини в інноваційній діяльності ЦПВ;
– брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації навчально-виховного процесу та зміцнення матеріально-технічної бази ЦПВ.
Розділ ІV
Управління центром позашкільного виховання
4.1. Керівництво центром позашкільного виховання здійснюється директором, яким може бути тільки громадянин України, що має вищу педагогічну освіту і стаж педагогічної роботи не менше ніж три роки.
4.2. Директор, заступники директора, педагогічні та інші працівники центру призначаються на посади і звільняються з посад відповідно до законодавства.
4.3. Керівник центру позашкільного виховання:
– здійснює керівництво педагогічним колективом, визначає структуру центру, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює належні умови для підвищення фахового рівня працівників;
– організовує навчально-виховний процес;
– забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, якістю знань, умінь та навичок вихованців;
– створює належні умови для здобуття вихованцями позашкільної освіти;
-забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки;
– розпоряджається в установленому порядку майном і коштами центру;
– установлює надбавки, доплати, премії та надає матеріальну допомогу працівникам центру відповідно до законодавства;
– дає дозвіл на участь діячів культури, членів творчих спілок, працівників культурно-освітніх закладів, установ та організацій, інших юридичних або фізичних осіб у навчально-виховному процесі;
– забезпечує додержання прав вихованців на захист від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;
– видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;
– застосовує заходи заохочення та дисциплінарні стягнення до працівників центру;
– затверджує посадові обов’язки працівників центру;
– несе відповідальність за виконання покладених на центр завдань, результати фінансово-господарської діяльності, стан і збереження майна, переданого в користування центру.
4.4. У центрі позашкільного виховання може діяти методична рада, до складу якої входять педагогічні працівники центру та інші учасники навчально-виховного процесу.
Методична рада:
– координує науково-методичну, організаційну та практичну діяльність центру з питань здобуття вихованцями (учнями, слухачами) позашкільної освіти з різних напрямів художньо-естетичної творчості;
– заслуховує повідомлення та пропозиції з питань удосконалення навчально-виховної, організаційно-методичної роботи;
– вивчає, узагальнює та поширює кращий педагогічний досвід;
– обговорює проекти нових навчальних програм, аналізує пропозиції щодо вдосконалення діючих;
– поширює інновації у системі позашкільної освіти тощо.
У центрі позашкільного виховання можуть функціонувати методичні об’єднання за напрямами діяльності гуртків, секцій, студій, клубів та інших творчих об’єднань, що охоплюють педагогічних працівників певного професійного спрямування.
Розділ V
Фінансово-господарська діяльність та матеріально-технічна база центру позашкільного виховання
5.1. Фінансово-господарська діяльність центру позашкільного виховання здійснюється відповідно до законодавства і статуту центру.
Фінансування центру позашкільного виховання може здійснюватись також за рахунок додаткових джерел фінансування, не заборонених законодавством.
5.2.Центр позашкільного виховання в процесі провадження фінансово-господарської діяльності має право:
– самостійно розпоряджатися коштами, одержаними від господарської та іншої діяльності відповідно до статуту;
– користуватися безоплатно земельними ділянками, на яких він розташований;
– розвивати власну матеріальну базу, мережу спортивно-оздоровчих, профільних таборів, туристичних баз;
– володіти, користуватися і розпоряджатися майном відповідно до законодавства та статуту;
– виконувати інші дії, що не суперечать законодавству та статуту центру.
5.3. Матеріально-технічна база центру позашкільного виховання включає приміщення, споруди, обладнання, засоби зв’язку, транспортні засоби, земельні ділянки, рухоме і нерухоме майно, що перебуває в його користуванні.
5.4. Для проведення навчально-виховної роботи центру позашкільного виховання надаються в користування спортивні об’єкти, культурні, оздоровчі та інші заклади безоплатно або на пільгових умовах. Порядок надання зазначених об’єктів у користування визначається місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування відповідно до законодавства.
5.5. Ведення діловодства, бухгалтерського обліку та звітності в центрі позашкільного виховання здійснюється в порядку, визначеному законодавством.
VІ. Діяльність центру
позашкільного виховання в рамках міжнародного співробітництва
6.1. Центр позашкільного виховання за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних фінансових коштів має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, брати участь у міжнародних заходах.
6.2. Центр позашкільного виховання має право укладати договори про співробітництво, установлювати прямі відносини з органами управління освітою, навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об’єднаннями інших країн у порядку, установленому законодавством.
VІІ. Державний контроль за діяльністю центру позашкільного виховання
7.1. Державний контроль за діяльністю центру позашкільного виховання здійснюють Міністерство освіти і науки України.
- 7.2. Основною формою державного контролю за діяльністю центру позашкільного виховання є державна атестація центру, яка проводиться не рідше ніж один раз на 10 років відповідно до Порядку державної атестації загальноосвітніх, дошкільних та позашкільних навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 24.07.2001 № 553 (у редакції наказу Міністерства освіти і науки України від 16.08.2004 № 658), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 08.08.2001 за № 678/5869 (із змінами).